توربین بادی خانگی

برای کسانی که علاقه‌مند به تولید برق در محل خود هستند، انواع مختلفی از توربین‌های بادی، برای مصارف خانگی یا صنعتی در بازار وجود دارد.
اما به گفته متخصصان، به موازات پیشرفت صنعت به ابزارهای بهتری نیاز است تا بتوان با کمک آنها، از منابع باد موجود برای تولید نیروی ماندگار و مقرون به صرفه استفاده کرد.

چطور یک توربین بادی بسازیم

در این پست طریقه ساختن یک توربین بادی کوچک آموزش داده می شود که مشاهده میگردد با امکانات اولیه ودر دسترس چگونه میتوان به راحتی از انرژی باد بهره برداری نمود.

هزینه این توربین مقیاس کوچک ۱۴۰ دلار برآورد شده است وبه سادگی با موازی نمودن با چند سلول خورشیدی به صورت مکمل می توان انرژی الکتریکی را ذخیره نمود.

با این کار هم می توان با شارژ باطری به ذخیره سازی پرداخت وهم میتواند به صورت مستقیم وبا استفاده از یک دستگاه اینورتر از ولتاژ متناوب بهره جست.پره های این توربین ابتکاری از جنس p.v.c بوده و بسیار سبک خواهد بود.

پره ها بوسیله یک چرخ دنده کوچک جهت انتقال قدرت به روتور دینام متصل میگردد.

شکل زیر نحوه اتصال پره ها به چرخ دنده را نمایش می دهد:

افزایش میزان جذب انرژی باد با استفاده از توربینهای جدید بادی

محققان دانشگاه سنت لوئیز به منظور افزایش راندمان توربینها و نیروگاه های بادی و همچنین افزایش میزان انرژی تولید شده به تازگی توربین ستونی تو خالی را طراحی کرده اند که هیچ پایه مرکزی نداشته و توانایی چرخش در هر مسیری را خواهد داشت. همچنین با استفاده ساختار لاستیکی این توربین می توان آن را در موقعیت های متفاوتی از جمله دودکش، دکل مخابراتی و یا حتی تنه درخت نصب کرد.

لایه خارجی این توربین استوانه ای است که داخل آن برجستگی هایی به منظور گرفتن باد از هر زاویه ای ایجاد شده است و همچنین دارای قسمتی چرخدنده مانند برای حرکت دادن چرخدنده ای کوچک به منظور انرژی رسانی به یک ژنراتور کوچک است. همچنین وجود یک چارچوب استوانه ای داخلی به استوانه اصلی اجازه چرخش آزادانه و مداوم را حول هر محوری، افقی یا عمودی به توربین خواهد داد.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، این خصوصیت نصب این توربینها را در هر مکانی ممکن ساخته و در عین اینکه میزان انرژی تولیدی را افزایش خواهد داد، نیاز به داشتن فضایی بزرگ و مسطح برای برپایی نیروگاه های بادی از بین خواهد رفت.

Related posts:

دیدگاه‌تان را بنویسید: